emem asr

مام زمان (عج) غریب است ؟

«ناشناخته بودن» یکی از معانی رایج غربت است. اگر معرفتی که شایسته و بایسته‌ی شخصی است، وجود نداشته باشد، او را می‌توان «غریب» دانست. به عنوان مثال، اگر مردم با پزشک ماهری زندگی کنند، ولی او را نشناخته و به کمالات و تخصص و ایمان و دلسوزی او آگاه نباشند و با او مثل یک فرد بی‌سواد برخورد کنند، اصطلاحاً به آن پزشک، «غریب» گفته می‌شود.

اما غریب از دیدگاه این حقیر ... 

در داستان ( و فیلم ) مردان آنجلس ( اصحاب کهف ) می خوانیم و می بینیم  که یکی از اصحاب کهف بعد از سالها که از خواب بیدار می شود و به شهر و دیار خود می رود دیگری اثری از زن و همسر و دوستان و حتی محله های آن زمان نمی بیند و تنها مشابهاتی می بیند یکی از نوادگانش را می بیند که بسیار شبیه همسرش هست   . 

بعد از اشراف به واقعیت و اینکه همه عزیزانش دیگر  در این دنیا نیستند  و اینکه به غیر از چند نفر یار غارش شخص دیگری نیست که ا را درک کند و او را بشناسد  بسیار غمگین و دلشکسته می شود ...

همین موضوع در مورد امام عصر نیز صادق است . این بزرگوار به عنوان امام عصر در میان شیعیانش در حال سرکشی است در حالی که کسی ایشان را نمی شناسد  . عزیزانش را از دست داده است و افرادی  ( اکثر شیعیان) هم که ادعای  اطاعت دارند با رفتار و کارهای خود قلب این بزرگوار را به درد می آورند . 

 بیایید  کمی هم به فکر این غریب باشیم   و او را آزار ندهیم